This site uses cookies.
Some of these cookies are essential to the operation of the site,
while others help to improve your experience by providing insights into how the site is being used.
For more information, please see the ProZ.com privacy policy.
Jul 25, 2019 (posted viaProZ.com): Ongoing urgent medical translations of patients reports, in the process of localising a language learning app dedicated to the Chinese market...more »
Freelance translator and/or interpreter, Verified site user
Data security
This person has a SecurePRO™ card. Because this person is not a ProZ.com Plus subscriber, to view his or her SecurePRO™ card you must be a ProZ.com Business member or Plus subscriber.
Affiliations
This person is not affiliated with any business or Blue Board record at ProZ.com.
Visa, MasterCard, American Express, PayPal, Wire transfer, TransferWise
Portfolio
Sample translations submitted: 3
Italian to English: Ozone Therapy General field: Medical Detailed field: Medical (general)
Source text - Italian Infiltrazioni che possono essere: intramuscolari, sottocutanee, intradermiche, interarticolari e endovenose. L’endovenosa è la flebo e non è mai diretta, cioè non mettiamo mai il gas direttamente nella vena, ma preleviamo del sangue mettiamo l’ossigenozono nel sangue, lo mescoliamo e lo re infondiamo. Questa tecnica si chiama grande autoemoinfusione. Poi c’è anche la piccola autoemoinfusione. In che cosa consiste? Si preleva una piccola quantità di sangue, circa dieci cc di sangue si mescola con 10 cc di ossigenozono, si mescola con la siringa, e si inietta nel gluteo quindi intramuscolo . Questa è la piccola autoemoinfusione che viene utilizzata soprattutto nei problemi immunitari. In particolar modo la piccola autoemoinfusione è caratterizzata dalla stimolazione del sistema immunitario quindi aumenta le difese immunitarie. Per esempio chi soffre molto di Herpes Virus trova grandi giovamenti nel trattamento con la piccola autoemoterapia perché aumenta le difese immunitarie. Sappiamo che chi soffre di Herpes ha difese immunitarie abbassate tanto è vero che spesso compare in condizione di stress psicofisico perché lo stress psicofisico abbassa il sistema immunitario.
Translation - English Infiltrations can be: intramuscular, subcutaneous, intradermal, interarticular and intravenous. Intravenous means using an IV, which is never direct. When doing an intravenous infiltration we never inject gas straight into the vein, but we first collect the patient’s blood, we then mix it with the oxygen-ozone and then we re-infuse it in the patient. This technique is called Large Autohemoinfusion. There is also a Small Autohemoinfusion. Let’s see what this is. We collect a small quantity of blood, for instance 10cc and then we mix it with 10 cc of ozygen-ozone, we then mix it in the syringe and finally we inject it in the gluteus. This is an example of small autohemoinfusion, which is mostly used with conditions affecting the immune system. Small autohemoinfusion stimulates the immune system and therefore increases immune defences. 11.10
For instance patients suffering by Herpes Virus will see great benefits from treatment with small autohemotherapy as this will increase their immune defences. It is well known that people suffering from Herpes Virus also have a diminished level of immunity as it is also true that this condition comes out with increased levels of psychological and physiological stress since these diminish the immune defences.
Italian to English: Revisioni di dispositivi medici General field: Medical Detailed field: Medical: Instruments
Source text - Italian Revisioni i tuoi dispositivi medici? Ecco quando e perché può decadere la garanzia sui tuoi prodotti
Sommario e snippet:
Molti dei presidi presenti in ambulanza sono dispositivi medici. Questo significa che sono soggetti alla marcatura CE. Ci sono delle regole molto importanti da rispettare per usarli in sicurezza, senza rischi per il paziente e il soccorritore/operatore. Cosa può succedere a chi non sta attento a norme, regole, revisioni e controlli? Facciamo un approfondimento tecnico per capire meglio questo complesso mondo di regole, alla base delle quali c’è sempre e solo la SICUREZZA!
Cosa significa la marcatura CE di un prodotto medicale?
Cosa si intende con garanzia del prodotto?
E la revisione, a cosa serve e perché va fatta?
In vista del nuovo regolamento Europeo sui dispositivi medici, ecco un articolo il più semplice possibile per mettere in guardia i soccorritori dai rischi penali e civili che si corrono quando non si sta alla manutenzione e alla revisione dei dispositivi presenti sulle proprie ambulanze.
“Manutenzione”, “revisione generale”, “tempo di vita”, “interventi di mantenimento”. Sono tante le parole che stanno facendo capolino con insistente frequenza nella gestione di un’ambulanza. Non solo nella gestione del mezzo, ma anche per molti prodotti utilizzati a bordo. Dall’assistenza clinica alla movimentazione del paziente, esistono delle regole da rispettare per non “perdere” la conformità alla marcatura CE. Cosa significa?
La marcatura CE è una garanzia del fabbricante che dice al cliente finale: “Questo prodotto rispetta i requisiti essenziali richiesti dalla direttiva europea 93/42/CE, dalla progettazione all’immissione in commercio e l’uso in determinate situazioni”.
Nel mondo dei prodotti medicali, questa marcatura è accompagnata – quando previsto – da raccomandazioni e da prescrizioni emesse da autorità competenti, come i Ministeri, e/o da enti di certificazione, che servono a spiegare come mantenere in perfette condizioni il prodotto durante tutto il tempo di vita previsto dal Fabbricante, affinché funzioni senza arrecare danno a sé stessi o al paziente trasportato.
Alcuni dei dispositivi che abbiamo a bordo dell’ambulanza fanno parte dei “dispositivi medici”. Si tratta di strumenti usati in medicina per finalità differenti. La definizione della direttiva è questa:
«dispositivo medico»: qualunque strumento, apparecchio, impianto, software, sostanza o altro prodotto, utilizzato da solo o in combinazione, compreso il software destinato dal fabbricante ad essere impiegato specificamente con finalità diagnostiche e/o terapeutiche e necessario al corretto funzionamento del dispositivo, destinato dal fabbricante ad essere impiegato sull’uomo a fini di: — diagnosi, prevenzione, controllo, terapia o attenuazione di una malattia; — diagnosi, controllo, terapia, attenuazione o compensazione di una ferita o di un handicap; — studio, sostituzione o modifica dell'anatomia o di un processo fisiologico; — intervento sul concepimento, la cui azione principale voluta nel o sul corpo umano non sia conseguita con mezzi farmacologici né immunologici né mediante metabolismo, ma la cui funzione possa essere assistita da questi mezzi;
Ma come fa il servizio di ambulanza (associazione, privato o pubblico che sia) a garantire al paziente che sta usando strumenti “a norma di legge”?
E’ molto semplice: quando si acquista un prodotto medicale (ventilatore, defibrillatore, barella, aspiratore eccetera) questo viene fornito con un manuale d’uso e manutenzione. Quest'ultimo riporta le informazioni e le tempistiche per effettuare in modalità corretta manutenzione, revisione generale, revisione straordinaria ed eventuale tempo di vita massimo del dispositivo (un periodo che il nuovo Regolamento Europeo in materia rende obbligatorio, e ve lo spieghiamo più avanti).
ATTENZIONE: il manuale d’uso – a dispetto del nome – non contiene quasi mai informazioni sanitarie per guidare l’utente su come fare correttamente un soccorso. Quel tipo di linee guida sono gestite dai sanitari, secondo criteri internazionali: ed essendo l’Italia un paese che ha delegato alle Regioni la competenza in ambito sanitario, potrebbe capitare che le indicazioni di impiego di un prodotto siano difformi da una Regione all’altra. Ciò che non può mai cambiare è invece l’obbligo a mantenere in perfetta efficienza il dispositivo medico. Altrimenti il dispositivo perderebbe la marcatura CE, il sigillo che garantisce il dispositivo come sicuro e prodotto secondo le norme di sicurezza del nostro continente.
Cosa garantisce la marcatura CE?
La marcatura CE garantisce l’utente, perché significa che il fabbricante ha rispettato tutte le regole sulla sicurezza e ha consegnato un prodotto certificato. Ma il legislatore sa che l’usura, eventuali utilizzi inappropriati e il passare del tempo peggiorano le condizioni dei prodotti. Quindi – in pratica – la garanzia della funzionalità è anche un carico per l’utilizzatore. Se un cliente non rispetta i termini di revisione indicati nel manuale d’uso infatti decade la marcatura CE, ovvero il dispositivo non risponderebbe più ai famosi “requisiti di sicurezza”.
Manutenzione e garanzia: quali regole valgono in Italia sui dispositivi medicali?
Il grande “cappello normativo” europeo che regola produzione e manutenzione di questi dispositivi è la Direttiva europea 93/42/CEE sui dispositivi medici. In Italia la norma è attuata tramite il decreto legislativo 46/1997. Secondo questa legge è il produttore che deve dire al soggetto che usa il dispositivo medico cosa bisogna fare per l’installazione, la manutenzione e le precauzioni d’uso. Per quando riguarda i soccorritori, le informazioni del fabbricante sono vincolanti. Significa che per garantire la propria e l’altrui sicurezza nel corso delle operazioni, per tutta la vita del dispositivo medico, bisogna rispettare divieti e suggerimenti scritti nero su bianco. Quando non ci sono specifiche raccomandazioni o si hanno dei dubbi, subentra il testo unico per la sicurezza, ovvero il Dlgs 81/08 che fornisce restrizioni di carattere generale.
Il servizio di manutenzione ufficiale è una certezza!
Come detto, per mantenere la conformità (non la garanzia, è un concetto diverso) i produttori più seri e attenti richiedono che il dispositivo sia sottoposto ad un piano di manutenzione.
NON FIDATEVI DI PRODUTTORI CHE NON HANNO UNA FILIERA DELLA MANUTENZIONE!
E’ il fabbricante infatti che garantisce totalmente l’utente finale sulla conformità, effettuando in esclusiva o con service autorizzati le attività di manutenzione o revisione, con propri dipendenti o con centri autorizzati.
Il cliente deve SEMPRE rivolgersi al venditore per conoscere quali operazioni mettere in atto la manutenzione. Purtroppo è ancora presente chi effettua “verifiche funzionali” o “refresh” dei dispositivi sanitari che non sono autorizzate e non sono equiparabili alle revisioni prescritte sui manuali d’uso: in questi casi i dispositivi medici perderebbero la marcatura CE e quindi non potrebbero in alcun modo essere usati in ambulanza.
Se non pensi alla manutenzione dei tuoi prodotti, il responsabile... diventi tu!
E’ dovere dell’utilizzatore permettere al produttore di effettuare periodiche manutenzioni, sostituzioni di parti usurate e verifiche. Quando questa attività non avviene, il dispositivo medico perde i suoi requisiti essenziali “per cause non attribuibili al fabbricante”.
Queste situazioni espongono a gravi rischi pazienti ed operatori, sia dal punto di vista della salute che dal punto di vista della legge. Se il dispositivo procura un danno ad un paziente o ad un operatore per un uso improprio o una manutenzione mancata, ne risponde davanti al giudice l’utilizzatore, ovvero (secondo la 81/08) il datore di lavoro.
Ma non è finita qui, perché l’Unione Europea ha già approvato il nuovo regolamento 2017/745 Con questo nuovo testo verranno superati, a partire dal 26 maggio 2020, tutte le direttive del Consiglio e tutti i regolamenti precedenti. Si tratta di un regolamento estremamente importante e mirato ad aumentare la sicurezza e il controllo dei dispositivi.
Aspiratori, Barelle, Collari Cervicali, Defibrillatori, Monitor ECG, Sedie portantine e molti altri prodotti in ambulanza con marcatura CE, dovranno rispettare le nuove leggi e subire controlli più stringenti, rispettando vincoli di sicurezza periodicamente controllati in base a specifiche obbligatorie.
I dispositivi dovranno avere un tempo di vita chiaro e preciso, stabilito dal produttore.
Queste regole dovrebbero davvero sbaragliare il campo da produttori e distributori di prodotti non adeguati agli standard europei e – quindi – potenzialmente pericolosi.
Translation - English Do you carry out regular maintenance on your medical devices? Here is how and why the warranty on your products can become voided.
Summary:
Many of the facilities on an ambulance are medical devices. This means that they are all subject to the CE marking protocol. There are many important rules that need to be respected in order to use these devices securely, hence with no risks for the patient and for the professionals that operate them. What could happen to those who do not pay enough attention to rules, regulations and do not carry out regular checks and maintenance? Let’s take a look in more detail these complex world made of rules that are always founded on a fundamental principle: SAFETY!
What does the CE marking on a medical device stand for?
What is meant by product warranty?
What is regular maintenance and why does it need to be carried out?
“Maintenance”, “general review”, “lifespan”, “maintenance interventions”. There are many words that are starting to be introduced more frequently within the realm of ambulance management. This is true not only for the management of the vehicle, but also for the many devices that are used on board. From clinical assistance to patient’s movement, there are rules to be followed in order not to “lose” the CE marking compliance. What does it involve?
CE marking is a manufacturer’s warranty which guarantees to the end client that “This product is compliant with all the essential requirements that are laid out in the European Directive 93/42/CE from the design phase up until the introduction to the market and the use of the device in certain situations.
In the medical device world, this marking is accompanied – when required – by recommendations and provisions issued by competent authorities, such as Ministries and/or certification institutions. These sets of recommendations are used to explain how to maintain your device in perfect conditions during its entire lifespan and in order for it to work without causing harm to us, or the patient who is being transported.
Some of the devices that are on board of an ambulance are part of the so-called “medical devices”. These are tools that are used in medicine for different purposes. The definition given by the directive is the following:
'Medical device' means any instrument, apparatus, appliance, material or other article, whether used alone or in combination, including the software necessary for its proper application intended by the manufacturer to be used for human beings for the purpose of:
- diagnosis, prevention, monitoring, treatment or alleviation of disease,
- diagnosis, monitoring, treatment, alleviation of or compensation for an injury or handicap,
- investigation, replacement or modification of the anatomy or of a physiological process,
- control of conception,
and which does not achieve its principal intended action in or on the human body by pharmacological, immunological or metabolic means, but which may be assisted in its function by such means;
How does the ambulance service provider (association, private or public entity) guarantee to the patient that they are using devices in compliance with the law?
It is actually quite simple: when you purchase a medical device (ventilator, defibrillator, stretcher, aspirator etc.) this is always sold in conjunction with a user’s manual and additional maintenance information. This second document has all the information and timings to carry out a proper maintenance, general maintenance or extraordinary maintenance and also contains the maximum lifespan of the device (this information is now required by the new European Regulation on the subject)
WARNING: The user’s manual – despite its name – usually never contains any health related information to guide the user in administering first aid. Health professionals, following international criteria, manage this kind of information. Considering that the Italian State has delegated to its Regions the authority to regulate in this field, it is possible that the directions of use may be different from Region to Region. What remains the same is the obligation to keep the device in perfect condition and order. Should this not happen, the device may lose CE marking, which represents the safety of the product as laid out in EU Rules and Regulations.
What does the CE marking guarantee?
The CE marking is a guarantee that applies to the users of a medical device. It symbolizes that the manufacturer has followed all safety rules and has produced a certified device. The legislator is aware of the fact that the normal wear and tear, any inappropriate use of the device and its progressive ageing will deteriorate the conditions of the product. Hence, the warranty of functionality it’s also a burden for the user. If a user does not respect the terms of maintenance that are laid out in the user’s manual, the CE marking will be lost and the device will therefore not have the required safety compliance to be used in case of necessity.
Maintenance and warranty: what are the current rules in Italy regarding medical devices?
The main European relevant set of rules that regulates the production and maintenance of these devices is the European Directive 93/42/CEE on medical devices. This Directive has been implemented through the Legislative Decree 46/1997. The decree states that it is the responsibility of the manufacturer to supply to the user information on how to install and maintain the device and also any precautions that need to be taken during its use. The users are bound to follow the information that is being supplied to them. This means that during the entire lifespan of the device and in order to safeguard the safety and security of the patients and the users, the regulations provided must always be followed. In case no specific information are found, or in case any doubt should arise, the answer can be found in the general regulation for security (Legislative Decree 81/08) that gives broader rules on the subject.
Official maintenance service saves lives!
As mentioned before, in order to maintain the conformity (not warranty, which is a different concept) the more attentive and safety oriented manufacturers require that the device is the subject of a maintenance plan.
BEWARE OF ALL THOSE MANUFACTURERS THAT CAN’T PROVE TO BE PROACTIVE IN THE MAINTENANCE SECTOR
It is totally the responsibility of the manufacturer to guarantee the conformity of the device, by carrying out the required maintenance or review activities, through its employees working in authorized retailers.
The user must ALWAYS go back to the manufacturer to acquire information on how to maintain the device correctly. Unfortunately, it is not uncommon for unauthorized personnel to carry out “functional checks” or “refresh” of the health devices. These actions are not authorized and do not compare to the ones that would be carried out by an authorized technician. In this case the device may lose the CE marking and could not be used on an ambulance,
If you are not attentive to the maintenance of your devices…. It becomes your problem!
It is responsibility of the user to allow the manufacturer to carry out regular maintenance, substitution of ageing parts and other checks. When this is not the case, the device loses its essential requisites “by cause that cannot be attributed to the manufacturer”.
These conditions put at very high risk the patient and the user, both from a safety and regulation perspective. If the device causes any arm to either the patient of the user due to improper use or a missed scheduled service, the user’s employer will be responsible in a court of law as prescribed in the Legislative Decree 81/08.
You thought this was enough…. But it isn’t! The Eu has already approved the new Regulation 2017/745
This text is going to substitute starting from the 26th of May 2020 all the Counsel’s Directives and all the precedent Regulations. This is a very important Regulation and has its main objective to improve the safety and control of the devices.
Devices such as aspirators, stretchers, cervical collars, defibrillators, ECG monitors, medical transport chairs and many others will need to comply with the new Regulation, which lays out more stringent requirements.
Devices must now have a defined lifespan that is decided by the manufacturer.
The new rules should be able to push out of the market those manufacturers and distributors that are not compliant with the new European standards and therefore potentially dangerous.
English to Italian: Matched betting General field: Marketing Detailed field: Marketing
Source text - English 5 Quick Points about Matched Betting
1 There's no gambling involved. We extract risk-free cash from welcome offers and sign-up bonus bets that each Italian bookmaker awards to new customers. USA & Australian readers can find separate tutorials here. This guide is specifically for matched betting Italy.*
2 Anybody with a residence (even a working holiday visa) in Italy can make up to €25 n 30 minutes. Just by following this 8-step no risk matched betting Italy guide.
3 Don't rush it. The tutorial is detailed but the process is simple. Take your time and make sure you understand how it all works.
4 After we extract the profit from the first sign-up bonus bet, we can then replicate this technique with the other bonus bets offered by the rest of the Italian bookmakers. -
5 The only risk is human error. Any questions, leave a comment below or email me at [email protected].
What is Matched Betting Italia?
“No Risk Matched betting is a betting technique used by individuals to profit from the free bets and incentives offered by bookmakers. It is generally considered risk-free as it is based on the application of a mathematical equation rather than chance” – Wikipedia
Matched betting come funziona?
"We leverage free welcome bonuses and promotional offers to turn them into cash without risk.”
We make our money through the 'generosity' of the online bookmakers. Each bookmaker offers a welcome bonus for new members. Usually matching your first deposit up until a certain amount. (Eg. if your Qualifying Bet is $100 you will be awarded a Bonus Bet of $100 = $70 no-risk profit). So we leverage these free bonus bets and turn them into cash without risk.
Generally, the bookie wants you to bet through your deposit first to qualify for the free bet and to withdraw your initial deposit. "we cover both outcomes ensuring we do not lose our original deposit and by unlocking our bonus bet that we can extract our profits from later. "Don't worry though, we're too clever for that gambling nonsense.
This is why we place both a back bet with the bookmaker and lay bet with the Betfair Exchange (Explained below)
This means, we cover all possible outcomes of the game and making sure we do not lose our original deposit. This then unlocks our bonus bet so that we can turn it into real cash profit.
Is Matched Betting a Scam?
This is the best first question to have when you hear about making money online. I can assure you matched betting is completely legit and very popular in the UK.
It is relatively new to Italy. It is simply the process of turning welcome offers into cash. Don't take my word for it, no-risk matched betting has been covered a lot in the media already.
Is Matched Betting Legal?
Yes, you're free to do what you like with your sign-up bonus bets. The bookies would rather you gamble it blindly. However, in this tutorial, you will see how we can guarantee a profit from it. Just by using the simple strategy in the matched betting Italia guide below.
“a spokesman for William Hill says the industry does not have a problem. “There's o illegal element,” he says “it's free bet and you can do what you like.”
Although this is true, they will limit your account and stop you from accessing promotions if they think you are only using them from promotions, so probably best to avoid telling them you're doing matched betting.
Matched Betting Italia Terminology
Some terms you should know before starting the 8-step matched betting guide
The Betfair Exchange - Betting Exchanges
This is a betting exchange where you can bet against other people and play the role of the bookie. You can read more about how they work here. This is where we place our opposing bet (the lay bet) to cancel out our bet with the bookmaker. This means cover all outcomes and don't risk our initial deposit. We will be using in our example.
The Bookies or The Bookmakers
This is a standard online bookmaker. These are the companies we sign up for and turn their welcome bonus bets and various promotions into risk-free profit. We achieve this by using the matched betting technique explained in the matched betting guide. We will be using the Betstars $10 bonus in the guide as they are the easiest to begin with. (They give you 2 €10 bonus bets for registering) If you already have a Betstars account you can use any of the signup bonus bets here to start.
Back Bet
The back or backing bet means that you are betting on the outcome of the game. We place this with the online bookie who gives us the bonus. Eg. Man Utd Vs Chelsea I back a bet that Manchester United will WIN with Betstars.
Lay Bet
This is simply a term for placing a bet that an outcome will NOT happen. We do this on the betting exchange. Betfair is the exchange we will be using as they are the most popular and easiest to use. Betfair allows us to place a bet that covers the opposite outcome of the back bet. Eg. Man Utd Vs Chelsea On the exchange, I lay a bet that Manchester United will NOT WIN. This means that Chelsea winning and importantly the Draw is also covered.
Qualifier Bet
Usually, with a welcome bonus bet from the bookies, you are required to bet through your deposit before you can withdraw. This is called the qualifier bet as it is used to qualify us for the free bonus bet. (By using the back and lay technique in the tutorial we don't lose this as you will see later when going through the 8 steps)
Turnover Requirements
Some bookmakers want you to reach a certain amount of bets on your account before they allow you to withdraw your profit. Sometimes this is 2x the amount. So if your bonus bet was for $20 you have to make $40 in bets before you can withdraw. In most cases, you only have to bet through the deposit 1x. If we win when we place our free bet and the money ends up in the bookies and not the exchange, we have to repeat the qualifier bet once more. This is how we reach the turnover amount and extract our winnings without risk. I have added the easiest signup bonus bets to profit from here. These have the lowest turnover requirements (only 1x) making them easy to extract +70% profit. NB. T&Cs can change so always read the terms and conditions. Mainly looking out for the minimum odds and turnover requirements.
Exchange Liability
This is the money you need to have in your Betfair account to cover the Lay Bet. The bigger the bonus, the more money you need in Betfair to make sure the Back and Lay bets cancel each other out. Our matched betting calculator provided in the steps tells you the exact amounts needed. If we use a free bet of $10 at odds of 5.00(4/1) we will win $40. So to lay this bet to cancel out the chance of it losing and ensuring we can get our free bet we must put $40 in the (Lay amount) Betfair account.
Example. If the 5.00 back bet wins in the bookie we would win $40, to make sure we are not risking anything. We need to lay the bet at 5.00 on the exchange with a lay stake of $10.00. So in this example, we would need to put $40 into Betfair exchange to neutralize the bet. So below is the result no matter what happens.
Usually, to get our free bet we lose a few cents or dollars depending on how much we are placing. Don't worry we make this back with a nice profit, this is why its called no-risk matched betting :-) Once this bet finishes our money will be either in the exchange (Betfair) or the online bookies (Betstars).
Then we withdraw our initial deposit and repeat the process to turn the welcome bonus into cash with no gambling. It may sound complex at first. Just take your time and follow the steps as they are laid out.
So to complete the tutorial we are going to be using the soccer market and Betstars. We also need to calculate how much to lay on exchange to cancel out the back bet as odds vary on both sites. We have the matched betting calculator that does all this math for is for us, this is explained in the guide.
__________
Following the guide, you will make a profit of 70%+ of your initial deposit in profit in about 30 minutes. Remember don’t rush it and double check everything as you go along to make sure everything adds up for you. See you on the other side, slightly richer
For the matched betting Italy guide below, I deposited $20 granting me two €10 free bets. (with this I can expect around $14 risk-free profit, €7 from each). Remember you do not lose or risk this initial deposit, you get it all back with your profit.
So Basically, We are backing our free bonus bet with the bookmaker, then going to the exchange and placing a bet on the opposite outcome. Ensuring we can make a cash profit no matter what the outcome.
TIME REQUIRED - 20-30 MINUTES, PROFIT UP TO $14
Matched Betting Italia - 8-Step Guide
Step 1 - Sign up for FREE to Ninjabet for their Oddsmatcher tool.
You will want to be able to automatically find games with their Oddsmatcher software with close odds on Betfair and the Bookmakers to back and lay.
You will also be able to use our free matched betting to help to find out the exact amount to lay on Betfair. So you do not need to pay anything to start!
Click Here For a free Ninjabet account
Step 2 - Sign Up To The Exchange
Betfair Italia is the main exchange I would recommend for matched betting Italy, they are the most popular by far and always have the most liquidity. This is where we place our opposing lay bet to cancel out the back bet with Betstars.
Step 2a – Get a Welcome Bonus Bet.
Sign up to the Bookmaker below or any on the list to get your bonus bet.
Step 3 - Use Decimal Odds Only
This is essential to make things easier when using the matched betting calculator later. Most sites use decimal as default. If the odds are displayed in a fraction there is usually an option in the settings that lets you change this.
The chat support feature is excellent on most betting sites though so any issues finding it you can just ask.
Step 4 - Find a suitable bet with the Oddsmatcher
To withdraw our welcome bet into cash we must first bet through the value of our deposit. Don’t worry we get it back. The terms and conditions of this bet state that we need to pick odds of 1.5 or higher (Always double check T&Cs yourself as they can change)
The closer the odds the smaller the qualifier loss. So for this step, we'll need to find a game with close enough odds to back on Betstars and lay on Betfair to make sure we extract our initial deposit without risking our cash deposit.
We can do this using the Ninjabet Oddsmatcher to search for close back and lay odds on Betstars and Betfair above 1.5. When we find a game with close back and lay odds we now need to enter these odds into the Matched Betting Calculator in the next step.
Translation - Italian 5 fatti sul Matched Betting.
1. Non c'è nessun tipo di attività di gioco d'azzardo coinvolta. Quello che facciamo è estrarre denaro gratis dalle offerte di benvenuto e offerte speciali che tutti i bookmaker Italiani danno ai propri clienti. I lettori Americani e Australiani posso trovare delle risorse a questo link. Questa guida è specifica al Matched Betting in Italia.
2. Qualsiasi persona con residenza in Italia (inclusi coloro con un visto vacanza-studio) può guadagnare 25 Euro in mezz'ora. Segui questa guida a 8 passi per capire come funziona il Matched Betting in Italia.
3. Non avere fretta. Il tutorial è dettagliato ma il processo è piuttosto semplice. Prenditi il tempo di leggere il tutorial e capire le istruzioni che ti vengono date.
4. Una volta che abbiamo estratto i profitti dalla prima offerta di benvenuto, possiamo replicare questa tecnica con altre offerte di benvenuto su tutti gli altri bookmaker italiani.
5. L'unico rischio coinvolto è l'errore umano. Per qualsiasi domanda, lascia un commento o mandami una mail a [email protected]
Che cosa è Matched Betting Italia?
Il Matched Betting senza rischio è una tecnica di scommessa che è usato da individui per trarre dei profitti grazie alle offerte di benvenuto e agli incentivi che sono offerti dai bookmaker. Questa tecnica è generalmente senza alcun rischio perché è basata su una equazione matematica e non sulla sorte. - Wikipedia
Come funziona il Matched Betting?
“Sfruttando le offerte di benvenuto e le offerte promozionali che i bookmaker mettono a disposizione del pubblico, facciamo dei guadagni certi e senza rischi.”
Facciamo i nostri profitti grazie alla “generosità” dei bookmaker online. Tutti i bookmaker hanno delle offerte di benvenuto per nuovi membri. Solitamente questa offerta consiste nel riconoscerti lo stesso ammontare di denaro uguale alla tua prima scommessa fino ad un certo ammontare. (Per esempio, se la scommessa richiesta è di 100 Euro per ricevere una scommessa di 100 Euro, ti possiamo assicurare 70 Euro di profitti senza rischio). Quindi quello che facciamo è sfruttare questo offerte per generare profitti.
Solitamente il bookmaker richiede che tu giochi l'ammontare intero del tuo primo deposito prima di riconoscerti il bonus e prima che ti permetta di ritirare guadagni. Ma non ti preoccupare, perché siamo più furbi di tutti questi paletti.
È per questo motivo che noi poniamo delle scommesse opposte su due diversi bookmaker. Questo significa che copriamo entrambe le possibilità ed eliminiamo il rischio di non vincere. Questo poi sbloccherà i bonus che ci permetteranno di guadagnare profitti senza rischi.
È il Matched Betting una truffa?
Questa è la migliore prima domanda che viene sempre posta. Posso assicurarvi che il Matched Betting è completamente legittimo e che ha grande seguito nel Regno Unito.
È abbastanza nuovo in Italia. È un processo piuttosto semplice che trasforma bonus di benvenuto in profitti. Se non mi credi sulla parola ti invito a guardare la rassegna stampa sull'argomento.
È il Matched Betting legale?
Certamente! Tu sei libero di fare quello che vuoi una volta che hai ricevuto le tue offerte di benvenuto. I bookmaker vorrebbero che tu le scommettessi senza pensarci, ma come ti mostreremo nei nostri tutorial vedrai come saremo in grado di garantirti dei profitti solamente utilizzando una strategia semplice contenuta nella guida di Matched Betting in Italia qui sotto.
Un portavoce di “William Hill”dice che i bookmaker non hanno un problema con questo fenomeno. “Non c'è nessun elemento di illegalità” “è una scommessa gratuita e sei libero di fare quello che vuoi”.
Anche se questo fatto è vero, loro limiteranno il tuo account e ti fermeranno dall'ottenere le promozioni se solo dovessero avere il sentore che tu stia utilizzando le loro piattaforme per fare Matched Betting, quindi è probabilmente meglio non farglielo sapere!
La Terminologia del Matched Betting in Italia
Alcuni termini che dovresti sapere prima di cominciare a utilizzare la guida a 8 passi.
La Betfair Exchange – Scambio di Scommesse
Questo è una piattaforma di scambio di scommesse dove puoi scommettere contro altre persone e giocare il ruolo del bookmaker. Puoi leggere di più sull'argomento qui. Questo è il luogo dove giochiamo la nostra scommessa opposta (la “Lay Bet”) per poter cancellare la nostra scommessa con il bookmaker. Questo significa che andiamo a coprire tutti gli esiti dell'incontro e non mettiamo in pericolo il nostro primo deposito.
I bookmaker
Ci riferiamo ai classici bookmaker online. Questo sono le compagnie con cui ci registriamo e di cui utilizziamo i bonus di benvenuto per ottenere guadagni. Facciamo questo utilizzando la tecnica di Matched Betting. Utilizzeremo il bonus di 10 Euro di Betstars nella guida dato che sono i più semplici (ti danno 2 scommesse bonus di 10 Euro quando ti registri). Se hai già un account di Betsarts puoi utilizzare qualsiasi dei bonus iniziali qui per cominciare.
La Back Bet
La back o backing bet è la scommessa che fai sull'esito della partita. Piazziamo questa scommessa online con il bookmaker che ci dà un bonus. Per esempio in una partita tra Manchester United e Chelsea faccio una Back Bet che il Manchester United vincerà con Betstars.
La Lay Bet
Questa è una scommessa che ti permette di dire che un risultato NON accadrà. Facciamo questa scommessa sulla piattaforma di scambio di scommesse. Betfair è la piattaforma che utilizzeremo- Betfair ti permette di fare una scommessa che copre il risultato opposto della back bet. Per esempio Nella stessa partita tra il Manchester United e Chelsea sulla piattaforma, faccio una scommessa che il Manchester United non vincerà. Questo significa che il Chelsea vince. È anche importante che il risultato di pareggio sia coperto.
La scommessa di qualificazione
Solitamente, con un bonus di benvenuto, sei obbligato a scommettere il tuo deposito prima che tu possa ritirare denaro. Questa è chiamata scommessa di qualificazione dato che è utilizzata per qualificarti al bonus di benvenuto. (Utilizzando le tecniche di Lay e Back Bet nel tutorial non perderete mai. Lo vedrete meglio più tardi quando vi mostreremo gli 8 passi)
Requisiti di ritiro
Alcuni bookmaker richiedono che tu faccia un certo numero di scommesse prima che tu possa ritirare dei soldi. A volte questo ammontare è doppio del tuo bonus di benvenuto. Per esempio se il bonus di benvenuto è di 20 Euro, devi fare 40 Euro in scommesse prima di poter ritirare dei soldi. Nella maggior parte dei casi, la richiesta è di fare scommesse uguali all'ammontare del bonus. Se vinciamo quando facciamo la nostra scommessa bonus e i soldi finiscono sul bookmaker invece che sulla piattaforma di scambio, dobbiamo ripetere la scommessa di qualificazione un'altra volta. Questo è il modo in cui raggiungiamo i requisiti di ritiro e possiamo infine ritirare i nostri guadagni senza rischi. Ho aggiunto i bonus più semplici per scommettere qui. Questi hanno i requisiti minori di ritiro (solo 1x) rendendo facile l'estrazione del 70% del profitto. Notate bene che i Termini e le Condizioni possono sempre cambiare e quindi bisogna sempre leggerli prima di cominciare. Quello che devi leggere attentamente sono le scommesse di qualificazione e i requisiti di ritiro.
L'ammontare da avere sulla piattaforma di scambio.
Questo ammontare sono i soldi che devi avere nel tuo account Betfair per poter coprire la Lay Bet. Maggiore il bonus, maggiore deve essere questo ammontare per fare sì che la Back e la Lay Bet si cancellino. La nostra calcolatrice di Matched Betting a cui ti viene dato accesso ti dirà esattamente quanti soldi scommettere. Se utilizziamo una scommessa bonus di 10 Euro con probabilità di 4 a 1, vinceremo 40 Euro. Quindi per fare questa scommessa e essere sicuri che si cancellino le chance di perdere ed assicurarsi la nostra scommessa bonus, dobbiamo mettere 40 Euro sul nostro account Betfair.
Per esempio: Se la Back Bet 4 a 1 vince sul sito del bookmaker, vinceremmo 40 Euro. Per essere sicuri che non stiamo rischiando nulla, dobbiamo porre una Lay Bet 4 a 1 sulla piattaforma di scambio per un totale di 10 Euro. Quindi in questo esempio necessitiamo di porre 40 Euro nel nostro conto Betfair.
Solitamente, per avere la nostra scommessa bonus dobbiamo perdere qualche centesimo o qualche Euro a seconda di quanto stiamo scommettendo. Non preoccuparti perché ci rifaremo di questo con un bel margine di profitto. Questa è la ragione per cui questa tecnica si chiama Matched Betting senza rischio. Una volta che questa scommessa finisce, i nostri soldi saranno o sulla piattaforma di scambio (Betfair) o sul sito del bookmaker (Betstars).
Proseguiamo poi con il ritirare il nostro deposito iniziale e a ripetere il processo di trasformare i bonus di benvenuto in profitti. Può sembrare complesso all'inizio. Prenditi il tuo tempo e segui tutti i passaggi esattamente come ti sono sottoposti.
Per completare questo tutorial useremo il mercato calcistico e Betstars. Dobbiamo anche calcolare quando scommettere sulla piattaforma di scambio per cancellare le possibilità di perdere. Utilizziamo la nostra calcolatrice di Matched Betting che fa tutti questi calcoli difficoltosi. Tutto ciò è chiaramente spiegato nella guida.
__________
Seguendo questa guida, farai almeno il 70% di profitti dal tuo deposito iniziale in circa 30 minuti. Ricordati di non andare di fretta e sempre controllare due volte ogni cosa che fai così che ti possa incontrare dall'altra parte, un po' più ricco di prima!
Per la guida di Matched Betting Italiana, ho depositato 20 Euro, che mi hanno dato accesso a due scommesse gratuite di 10 Euro l'una (con questo posso assicurarmi 14 euro di profitto, vale a dire 7 Euro da ciascuna scommessa). Ricordati che non perderai mai o metterai a rischio il tuo deposito iniziale. Lo riotterrai in profitti.
Facciamo una scommessa sul sito del bookmaker e poi andiamo a fare una scommessa dal risultato opposto sulla piattaforma di scambio. In questo modo ci assicuriamo che faremo un profitto a prescindere dal risultato.
TEMPO RICHIESTO – 20-30 MINUTI, PROFITTI FINO A 14 EURO
Il Matched Betting in Italia – Guida a 8 passi
1° Passo – Iscriviti GRATUITAMENTE a Ninjabet per utilizzare il loro strumento di Oddsmatcher.
Vorrai essere in grado di trovare partite automaticamente con il software Oddsmatcher che indica le Back e Lay Bet da porre su Betfair e sul sito del Bookmaker.
Sarai inoltre in grado di utilizzare il nostro servizio gratuito di Matched Betting per aiutarti a trovare l'ammontare esatto da scommettere su Betfair. In questo modo non hai bisogno di pagare nulla all'inizio!
Clicca qui per avere un account Ninjabet gratuito.
2° Passo – Iscriviti alla piattaforma di scambio
Betfair Italia è la maggiore piattaforma di scambio ed è quella che raccomanderei di iscriversi in Italia dato che è la più popolare e ha sempre la maggiore liquidità. Questa piattaforma è dove faremo la nostra scommessa opposta così da cancellare l'effetto della scommessa che faremo su Betstars.
Passo 2a – Ottieni una scommessa bonus di benvenuto.
Iscriviti al sito del bookmaker qua sotto, o a qualunque bookmaker che ti dia una scommessa gratis di benvenuto.
3° Passo – Usa sempre le probabilità in numeri decimali. Questo è essenziale per rendere le cose più semplici quando andremo ad utilizzare la calcolatrice più tardi. La maggior parte dei siti utilizzano i numeri decimali di default. Se le probabilità sono mostrate in frazioni, solitamente c'è un modo per farle visualizzare in numeri decimali. Se non sei in grado di trovare come fare questo passo, utilizza la chat di aiuto online che i bookmaker mettono a tua disposizione.
4° Passo – Trova una scommessa adatta con l'aiuto dell'Oddsmatcher.
Per poter trasformare i nostri bonus di benvenuto in contanti, dobbiamo innanzitutto fare scommesse per l'ammontare del nostro deposito. Non ti preoccupare, perché riprenderemo presto tutto il deposito con un bel profitto! I Termini e le Condizioni di questa scommessa ci impongono che dobbiamo fare una scommessa con probabilità di almeno 1.5 (controllate sempre le condizioni perché queste possono cambiare senza preavviso)
Più piccole saranno le probabilità, più piccole saranno le perdite di qualificazione. Quindi, per questo passo, dovremo trovare una partita con probabilità abbastanza vicine su Betstars e fare una scommessa su Betfair per assicurarci di poter estrarre il nostro deposito iniziale.
Possiamo fare questo usando l'Oddsmatcher di Ninjabet per cercare questo tipo di scommesse. Una volta che abbiamo trovato la partita giusta che abbia scommesse back e lay molto simili, dobbiamo ora mettere queste probabilità nella nostra calcolatrice nel prossimo passo.
More
Less
Translation education
Master's degree - University of Bologna
Experience
Years of experience: 13. Registered at ProZ.com: Feb 2019.
English to Italian (Bachelor of Arts in International Relations and Master of Arts in International Economics) Italian to English ( Bachelor of Arts in International Relations and Master of Arts in International Economics)
Memberships
N/A
Software
Adobe Acrobat, Adobe Photoshop, CafeTran Espresso, Google Translator Toolkit, Indesign, Microsoft Excel, Microsoft Office Pro, Microsoft Word, Trados Studio
My name is Federico and I have been a professional, native Italian-English translator since 2010.
I am a Master Graduate in International Relations with a Minor in translation from the University of Bologna and since the beginning of my career I have been able to develop a particular interest for the medical and pharmaceutical field, but I have completed several projects in all the main areas of translations such as legal, technical and social sciences.
I have an average typing speed of 67 words per minute and I am always connected to my clients by using various means of communications. I am extremely reliable and I always deliver the highest quality of translation within the timeframe that my clients require
I have a great passion and profound knowledge of linguistic that I have developed in 10 years of professional career. The transposition of not only grammar rules, but also of unspoken cultural norms from one language to another provokes a positive reaction in my brain that makes me want to continue doing what I do best: translating!
I would be happy to further discuss this project with you and I am attaching my professional resume for your perusal. I look forward to hearing from you.